Domů » Management » Prodej svoje know-how

Prodej svoje know-how

Kniha Jana MarkelaProdej svoje know-how“ mi přišla do cesty, jak už to bývá, ve správný čas. Snažím se své vzdělávací a poradenské aktivity „zviditelňovat“ pomocí internetu. Čtu zajímavé blogy, studuji online kurzy, vytvářím online projekty a hledám nové příležitosti pro sebe i pro své klienty.

Jelikož svoje know-how prezentuji již nějakou dobu pomocí vlastních blogů, a sám se rád učím, jak svoji aktivitu dělat lépe, tak jsem hledal inspiraci v knize „Prodej svoje know-how“.

Dnešní doba je plná změn. Ke změnám dochází ve všech oblastech našeho života. Pokud chceme uspět, i my se musíme změnit (o změnách v našem životě jsem psal například v článku Řízení změn – transformace myšlení).

V tomto kontextu mě zaujala kapitola Bod zlomu – bod zlomu v myšlení autora – lektora. Jan Markel, jak sám píše ve své knize „Prodej svoje know-how“ měl problém uspět jako lektor. Když však změnil svůj přístup k sobě, došlo k zajímavé změně, po které touží řada lidí, kteří chtějí uspět. Klienti ho (jeho know-how) začali vyhledávat a taky mu začali za jeho služby platit. Jak jednoduché!

Jan Markel ve své knize ukazuje, jak můžete svoje know-how vytvářet a předávat dalším lidem.

V knize odpovídá na řadu otázek, které si většina lidí klade při založení svého blogu.

ochutnbavka

Klíčový je vždy začátek. Na začátku se lidem honí v hlavě tyto myšlenky: „O čem bych tam měl psát?“ „Vždyť nic neumím.“ „Už to všichni napsali.“ A tady řada lidí ukončí svoji kariéru „blogera“.

Autor se klíčové otázce řady nejen začínajících „psavců“ – „O čem mám psát?“ věnuje velmi do hloubky. Z mého pohledu je jednou z klíčových myšlenek celé knihy „ … pište o tom, co Vás baví“.

Internet je plný balastu, bezduchých článků, „zaručených informací“ v minimálně 50ti odstínech šedi. Pokud chcete uspět, je třeba se odlišit. V knize najdete celou řadu zajímavých námětů o čem a jak psát. Nezapomeňte, že to nejdůležitější je to vaše vnitřní PROČ. Proč dělám to, co dělám? Proč chci uspět? Proč by lidé měli moje rady kupovat?

Jan Markel na základě svých zkušeností ukazuje cestu a nabízí užitečné informace pro současné i budoucí blogery. Velmi jsem ocenil, že kniha je velmi realistická. Ukazuje nejen cestu, ale i možné překážky, které mohou na cestě prodeje vašeho know-how nastat. Zároveň je v knize řada příkladů, jak si úspěšně vybudovat svoji značku a uspět v turbulentním prostředí globální sítě.

Pro řadu čtenářů mohou být prospěšné doporučení, které říkají nejen co máte dělat, ale i jak. Nečekejte však konkrétní návody, ale spíše inspiraci a dobré tipy.

Autor vede čtenáře k postupnému zlepšovaní svého blogerského know-how a pro zefektivňování celého procesu publikování nabízí řadu vhodných nástrojů.

„Prodej svoje know-how“ je psána zábavnou a tedy čtivou formou.

 

Kniha „Prodej svoje know-how“ je podle mě „slabikářem dnešní doby“. Řada profesí v dnešní době má doslova odzvoněno. Vznikají však nové profese. K těmto profesím můžeme přiřadit „blogery“, „infopodnikatele“ a „youtubery“. Všichni, kteří chtějí v těchto nových profesích působit, najdou v této knize motivaci, proč začít budovat svoji značku, inspiraci jak svoje know-how vytvářet a postup jak svoje jedinečné schopnosti prodávat.

Jelikož působím jako lektor a konzultant pro rozvoj firem – podobně jako Jan Markel – autor knihy „Prodej svoje know-how“, vím jak je důležité si budovat svoji značku, mít svoje vlastní know-how a mít svoje spokojené zákazníky. Internet a sociální sítě jsou nástroje pro podporu budování značky, pro podporu budování vztahu se zákazníky, pro podporu prodeje služeb.

 

Kniha mi ukázala ucelený pohled na to, jak tvořit – tvořit a prodávat svoje jedinečné zkušenosti a znalosti a pomáhat firmám, lidem v jejich rozvoji.

Pokud se chcete prodat, kniha by Vás neměla minout.

Najdete mě

Tomáš Gřešek

Konzultant - lektor - at EDUWAY s.r.o.
Rád inspiruji firmy a lidí na jejich cestě životem.
Najdete mě

Latest posts by Tomáš Gřešek (see all)

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *